Üretim

Freeway tarafından üretilen tüm modeller uzun bir model çalışmasından sonra, yüzlerce kalıp içerisinden seçilerek sizlerin hizmetine sunulur.


İlk olarak dizayn aşamasında tecrübesine ve model ekibine güvenen Freeway üretime başlarken tasarlanan model için her kalıp ayrı ayrı defalarca denenir. Özenli çizim çalışmaları bu aşamayı takip eder.
Model bir çift üretildikten sonra farklı ayaklar üzerinde denenerek uyumu ve kalıbı birçok kez kontrol edilir. Bu testler uluslararası kalite standartlarını yakalayıncaya kadar devam eder.


Tüm testleri geçen modelin fotoğrafları çekilir, malzeme ve renk skalası araştırması yapılır. En uygun malzeme ve renk skalasına karar verilir. Tüm Freeway ayakkabılarında malzeme olarak ayakkabının tüm üretim aşamalarında sağlığa zararlı malzemeler asla kullanılmaz.
Model ölçülendirilir ve bilgisayarda üretim ortamına hazır hale gelir. Artık model seri üretim için hazırdır.


Seri üretim için malzeme olarak deri seçildiyse; en uygun deri seçimi yapılır. Kullanılacak deri yüksek beyaz ışık altında itinayla incelenir. Gerçek tabi deri kullanıldığı için derinin birçok yerinde lekeler çıkabilir, derinin bazı noktalannda gözenekler genişlemiş olabilir. Çünkü gerçek deri homojen bir yapı sergilemez.Bu lekeler işaretlenerek kullanılmaması gereken yerler tebeşir ile yuvarlak içine alınarak çizilir.
İşaretli noktalara göre ayakkabının Italyan lazer makinalarımızda ya da yılların tecrübeli usta ellerinde kesimi yapılır. Kusursuz olan deri bölümleri, ayakkabının üst bölümünde kullanılır.. Bir çift ayakkabı yaklaşık olarak 10- 25 parçadan meydana gelir.Freeway ayakkabılarının bu kadar rahat olmasının bir sırrı da derinin esnediği yöne doğru kesilen kalıplardır.


Deridekı kusurlu bölümler dışarıda kalacak şekilde kalıplara yerleştırılerek Italyan makinalarımızda çizimi yapılır. Son teknolojiyle çalışan makınalarımız, işaretli yerlerı görüp deriden en az fire verecek şekılde çizim yapıp kesimi gerçekleştirır. Kesimın yüzde 90'ı bu makına sayesinde yapılırken çok özel derıler elde ve preslenerek kesılır. Kesilen parçalar tek tek defalarca Freeway üretim ekıbı tarafından ıtınayla kontrol edılır Kesılen derılerın dıkımı gerçekleştırıldikten sonra dıkış yerleri çekıçle dövülür.
Eğer malzeme olarak suni derı kullanılırsa dikımı biten sayalar donatımlı monta makinalarımız tarafından kalıba montalanır. Bu teknolojık bölüm yüz yıllar boyu el ile ustaların yaptığı görevi üstlenmiştir. Bir kaç dakika içerisinde ayakkabinin kalıba montajı tamamlanır. Dikilen derının altı üç kat malzeme, ustü astar ile kaplandıktan sonra ayakkabı kalıba girer. Kalıba giren ayakkabinin burnunun kullanım sonucu bozulmaması ıçın sıcak ve soğuk preslerden geçer.


Bu aşamadan sonra kullanılacak olan tabana karar verilir. Taban astarı ve dikilen üst saya birleştirilir. Ayakkabının diğer aksesuarlarıyla buluşmak üzere banda gönderilir. Numara numara dizilen modeller taban şekline göre kalıba çakılır. Makinaya giren kalıp şeklini alır ve saya makina tarafından çekilerek çivilenir. Bır taraftan yapıştırma şlemi yapılırken bir taraftan makina deriyi esnetir ve çiviler çakılır. Bu aşamadan sonra ayakkabı buharla ütülenir. Pürüzlü kısımları zımparalanır.
Kontrol ekibi tarafindan testten geçen modellerin tabanına ve kalıbına yapıştım' sürülür ve firına gönderilir. Oda sıcaklığına geldikten bir süre sonra preslenerek taban ya pıştı nlır. Yapıştırıcının donması için ayakkabılar soğutucu bölümde bekletilir. Yapıştırıcının taşan kısımları temizleme ekibi tarafindan tek tek temizlenir. Son aşamalardan biri olarak ayakkabı kalıptan aynlır.


Topuk vida ve çivilerle sabitlenir. Yeniden ütülenen, kremleri sürülen ayakkabılar, son kontrolleri bitiş ekibi tarafindan yapıldıktan sonra velinimetimiz müşterilerimiz ile buluşmak üzere kutulara konulur.